Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mezikulturní srovnání reality show Love is Blind (USA, Brazílie, Japonsko)
Petrusová, Iva ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce s názvem "Mezikulturní srovnání reality show Love Is Blind (USA, Brazílie, Japonsko)" se zabývá adaptací populární reality show Love Is Blind v USA, Brazílii a Japonsku. Cílem práce je analyzovat, jak se do jednotlivých kulturních verzí pořadu promítá fyzická oddělenost soutěžících s důrazem na prezentaci těchto rozdílů. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, a to na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje vymezení tématu se zaměřením na fenomén reality show obecně, dále na jednotlivé typy tohoto žánru či příklady konkrétních pořadů. Její součást tvoří také mezikulturní srovnání za využití Hofstedeho typologie kultur. Praktická část následně zahrnuje charakteristiku výzkumu a samotnou analýzu včetně vyhodnocení výsledků. Práce je kvalitativní analýzou obsahu s prvky narativní analýzy. Jako zdroj dat byly využity epizody prvních sérií všech vybraných adaptací, tj. americké, brazilské a japonské. Celkem se jedná o třicet sedm epizod, které jsou dostupné na streamovací platformě Netflix. Výsledky analýzy poukazují na vyskytující se rozdíly, které souvisí s kulturními charakteristikami dané země, a to i přes to, že všechny adaptace vycházely ze stejného základního konceptu pořadu Love Is Blind.
Fenomén Like House jako příklad konvergence televizního a internetového média
Svobodová, Marie ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Práce se zaměřuje na koncept mediální konvergence jakožto komplexní a nepředvídatelný proces toho, jak se prolínají stará a nová média. Konkrétně je zde zaměřeno na konvergenci televizního a internetového média. Televize se vlivem digitalizace zásadně proměňuje a nevyhnutelně interaguje s internetem. Mediální konvergence je ukázána na příkladu druhé řady české reality show Like House, ve které skupina influencerů - internetových (mikro)celebrit - žije v jedné vile. Like House 2 zde ale není brán jen jako reality show, ale jakožto hybridní multimediální projekt, který se rozkládá na několika mediálních platformách a na němž se podílí mnoho aktérů. Na základně analýzy televizních epizod reality show a přidružených sociálních sítí je závěrem práce, že logika televizního a internetového média je zde inherentně spjatá. Like House 2 je příkladem toho, jaká může být podoba mediální konvergence, v tomto projektu jsou přitom média propojená na mnoha úrovních.
Komparace českých adaptací reality show Survivor
Dittrichová, Anna ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparací českých adaptací reality show Survivor, tj. pořady Trosečník (Prima, 2006), Robinsonův ostrov (Nova, 2017) a Survivor Česko & Slovensko (Nova, 2022). V teoretické části je nejprve vymezen žánr reality show - jeho definice, znaky, důvody úspěchu, jsou nastíněny módy reprezentace a rozdíl mezi reality show a realitou, je představena historie formátu, jeho klasifikace na subžánry a v neposlední řadě reality show v českém prostředí. Dále je vymezena globalizace televizních formátů a s tím související proces adaptací licencovaných formátů. V analytické části je nejprve popsána metodologie výzkumu a ve stručnosti jsou charakterizovány vybrané adaptace a původní globální formát. Následně je provedena samotná komparace tří českých adaptací reality show Survivor, přičemž v případě dvou novějších adaptací jsou do výzkumu zahrnuty pouze první série pořadu. Adaptace jsou srovnávány na základě těchto hledisek: název pořadu, programová strategie (vysílací schéma, počet epizod a jejich stopáž, doprovodné pořady), účinkující (soutěžící a moderátoři), vizuální́ a zvuková složka pořadu, struktura dílu, pravidla soutěže, výběr obsahu a zpětná vazba (sledovanost, kritika).
Reality show Survivor: Soutěž, nebo konflikt?
Blažek, Jakub ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Kolomoiets, Maksym (oponent)
Tato práce se zabývá soutěží a konfliktem v reality show Survivor. Jejím cílem je zjistit, do jaké míry se v pořadu vyskytují soutěživé a konfliktní situace, jak se vzájemně prolínají, a jaký to má vliv na výslednou podobu pořadu. V souvislosti s tím také práce zkoumá, do jaké míry tyto interakce probíhají spontánně, a do jaké míry jsou vykonstruovány produkcí pořadu. Vychází z odborné literatury o soutěži, konfliktu, a také reality show, aby byl výzkum podložen vhodnou teorií. Samotný výzkum probíhá skrze přepis epizod reality show Survivor, který je posléze podroben textové a kontextové analýze. Ta umožňuje následnou interpretaci zjištění. Tato interpretace ukazuje, že soutěž i konflikt mají v pořadu centrální roli, a zároveň jsou velmi propojeny. Na soutěž je v pořadu kladen velký důraz, a je patrná především při výzvách, kde spolu soupeří dva kmeny. Ty jsou ohraničeny pravidly, zároveň se v nich soutěží o zisk cíle, pro jehož dosažení je nutné překonat soupeřův kmen. Tyto situace jsou zcela vykonstruovány produkcí pořadu. Konflikt zde není příliš patrný, a v otevřené podobě se téměř nevyskytuje. Přesto zde ale má centrální roli, a to ve své latentní formě. V ritualizované podobě takto prostupuje celým pořadem. Spatřen může být, stejně jako soutěž, převážně ve výzvách. Výhrou výzvy je totiž...
Vliv RuPaul's Drag Race na podobu subkultury dragu a travesti v České Republice
Šlahařová, Eliška ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce Vliv RuPaul's Drag Race na podobu subkultury dragu a travesti v České Republice se zabývá vztahem mezi americkou reality show RuPaul's Drag Race a současnou podobou české drag a travesti scény. Jako výzkumnou metodu jsem zvolila etnografickou analýzu rozhovorů s drag a travesti performery. Teoretická část zasazuje téma této práce do sociokulturního kontextu, a sice do kontextu queer teorie a do kontextu dosavadní reprezentace dragu a travesti v populární kultuře 20. a 21. století; dále představuje RuPaul's Drag Race jako kulturní fenomén, jeho stručnou historii, nástin jeho mezinárodního sociokulturního vlivu a kritiky. V neposlední řadě pak charakterizuje českou travesti a drag scénu včetně jejich historického vývoje, současného stavu a vzájemného vztahu obou scén. Praktická část prezentuje výsledky etnografické analýzy rozhovorů se čtrnácti českými drag a travesti performery, zaměřuje se na konkrétní jevy souvisejícími s RuPaul's Drag Race, které jsou následně vykládány v rámci nadřazených tematických celků. Závěrečná kapitola tyto výsledky zpětně vztahuje k teoretickému aparátu prezentovanému v první části práce a formuluje navazující výzkumné otázky, které mohou sloužit jako náměty pro další výzkum.
Outwit, Outplay, Outlast Kulturální studie fenoménu televizní série Survivor
Součková, Štěpánka ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Svatoňová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem reality show Survivor (CBS, 2000). Kulturální studie obsahuje historický vhled do vývoje žánru reality show. Dále pojmenovává kulturně významové prvky reality show Survivor, jakými jsou sociální darwinismus, rituál, život v komunitě nebo volební drama. Stěžejní část práce se zabývá způsoby reprezentace maskulinit v televizním médiu. Mnohost maskulinit je zkoumána pomocí metodologie men's studies, zejména skrze koncept hierarchie maskulinit a hegemonní maskulinity Raewyn Connellové, dále skrze koncept zmrzačeného muže Elisabeth Badinterové. Závěrečná případová studie se soustředí na reprezentaci nehegemonních maskulinit v reality show Survivor.
Nákupné maniačky - fashion show or reality show?
Záhoráková, Barbora ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent)
Diplomová práca sa sústredí na slovenskú televíznu show Nákupné maniačky a jej publikum. Cieľom práce je odhaliť motivácie vedúce k sledovaniu tejto show a zistiť, či ju diváčky vnímajú buď ako módnu show z ktorej môžu čerpať inšpiráciu, alebo skôr ako reality show, ktorá ich má zabaviť. V teoretickej časti sú predstavené koncepty ako publikum, teória užitia a uspokojenia a žáner reality show. Výsledná analýza získaných dát vychádza z uvedených konceptov, avšak zámerom je vytvorenie novej teórie či hypotézy. Výskum je založený na kvalitatívnej metóde a postupe zakotvenej teórie, ktorému sa venuje druhá časť práce. Pre zber dát slúžila metóda pološtruktúrovaných rozhovorov s diváčkami rozdelenými do dvoch vekových kategórií. Výsledok kategorizácie dát naznačuje, že hlavnou motiváciou všetkých diváčok pre sledovanie show je zábava. Účastníčky výskumu si užívajú sledovanie relácie kvôli jej humornosti, pričom móda hrá nepodstatnú úlohu. Záver tiež ukázal, že narátorky sú si vedomé zásahov produkcie, ktorá vyberá súťažiace a manipuluje nimi s cieľom splniť účel, a teda zabaviť publikum a zvýšiť sledovanosť. Tento predpoklad potvrdil jeden z tvorcov Nákupných maniačok, s ktorým bol v rámci výskumu vedený informátorský rozhovor.
Faktory úspěchu TV kuchařů aneb TV chefs' values
Burianová, Kateřina ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
V akademickém světě je pořadům o vaření věnována jen malá pozornost. Spíše se k tomuto tématu vyjadřují média a široká veřejnost. Jelikož jsou ovšem pořady o vaření velmi rozšířeny, je vhodné se na ně zaměřit i v odborných pracích. Tato diplomová práce se snaží o teoretické zakotvení pořadů o vaření jakožto specifického žánru. V analytické části poté zkoumá jeden z významných aspektů pořadů o vaření - osobnosti kuchařů v nich účinkujících. Nejprve je v práci provedeno teoretické zarámování pořadů o vaření. Práce se věnuje popisu teoretických oborů zabývajících se jídlem a také nastiňuje teorie, které popisují procesy probíhající v současném kulturním diskurzu. Následuje popis reality TV a reality shows. Historie pořadů o vaření sahá k počátkům pravidelného televizního vysílání. Nejvýznamněji v této oblasti zapůsobila až televizní stanice Food Network na konci dvacátého století. Konkrétní významné pořady o vaření ze světové i české produkce jsou přiblíženy v práci také. V práci byl vytvořen nový, unikátní termín - TV chefs' values. Vyjadřuje faktory vlastní televizním kuchařům, které jsou potřebné pro jejich úspěch v televizním prostředí. Tyto faktory vzešly z výzkumu popsaného v analytické části práce a jsou jimi přirozenost kuchařů při účinkování v pořadu, smysl pro humor, láska k jídlu a vzdělání...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.